Resident Evil 2 Oyunu İnceleme

admin

admin

Site Yetkilisi
Yönetici
Katılım
30 Mar 2020
Mesajlar
383
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Konum
Mersin
Bir dönemin efsanesi geri döndü!
Hemen hemen yazılı ve görsel bütün sanat dallarında bir şekilde işlenen zombi hikayesi, hepimizin hayal gücünün bir parçası haline gelmiş durumda. İzlediğimiz filmlerde, okuduğumuz romanlarda ya da oynadığımız oyunlarda aklımızda hep o soru var: "Zombi istilası olsa ne yapardık?" Hepinizin aklından kahramanlık hikayeleri geçtiğine eminim. Aklımızahemen tanık olduğumuz karakterlerin yaşadıklarına benzer senaryolar gelse de, size kötü bir haberim var arkadaşlar; Muhtemelen bulunduğumuz bu büyük şehir karmaşasında çoğumuz zombi olurduk...


Resident Evil 2 İnceleme

İşte bu karmaşaya benzer bir şehir daha var, o da Raccoon City. Resident Evil dünyasının en önemli lokasyonlarından biri olan Raccoon City, her ne kadar sokaklarında fazla dolaşamasak da Resident Evil 2'nin de ana mekanını oluşturuyor. İlk oyundan da hatırlayacağımız Umbrella şirketinin adeta dolmalık biber gibi içini oyduğu şehir, bizi aksiyon ve korku dolu bir maceraya da davet ediyor.



Resident Evil 2 Remake, tam 21 yıl önce çıkan RE2'nin yenilenmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. Oyunda Leon S. Kennedy ve Claire Redfield isimli karakterlerin hikayesine tanıklık ediyoruz. İlk oyunun hikayesinden 2 ay sonrasında geçen yapım, zombi salgınının yavaş yavaş küresel boyutlara ulaşmasını anlatıyor. Kısacası Umbrella şirketinin araştırmaları ve tabi ki insanların bitmek tükenmek bilmeyen hırsları sonucu patlak veren bu kriz, Raccoon City sokaklarına kadar taşmış vaziyette. Leon ve Claire, her ne kadar Resident Evil serisini yalayıp yutmuş oyuncular için aşina olduğumuz karakterler olsalar da, aslında bu oyun ile hikayeye giriş yapıyorlar. Öyle ki Claire'i abisi Chris Redfield'ı görmeye gelen genç bir kız olarak gördüğümüz oyunda, Leon S. Kennedy'i ise Raccoon City'de görevine başlamak üzere yola çıkmış bir çaylak olarak görüyoruz. Hatta Leon içerisine düştüğü bu keşmekeşin içerisinde "İşteki ilk günümü böyle hayal etmemiştim" sözlerini de sarf ediyor. oyunun hemen başında yolları kesişen ikilinin bu soluksuz macerasına farklı açılardan tanıklık edebiliyoruz.
Yeri gelmişken bahsetmem gereken bir nokta daha var. Evet Resident Evil 2 bir remake oyunu fakat yapım ekibi oyunun içerisine çok güzel detaylar eklemeyi başarmış. Hem oyunun başlangıç sahneleri hem de ezbere bildiğimiz bazı sahneler yepyeni detaylar ile bezenmiş durumda. Bu durum oyuna nostaljik olarak bakarken aynı zamanda yeniliklere de kucak açmamızı sağlıyor. Üstelik bu yenilikler sadece olay örgüsünde değil, oynanışta da bizlerin karşısına çıkıyor.




Yanınızda bir bıçak olması, en ölümcül anlarda hayatınızı kurtarabilir bir özellik sunuyor.

Oyunun hemen başında yaptığımız karakter seçimlerinde de bu benzerlik söz konusu. Yani orijinal oyunda olduğu gibi iki karakterden birisini seçerek oyuna başlıyorsunuz. Bu ilk başlangıcı Leon A ve Claire A olarak ele alalım. Oyunu bu 2 karakterden birisi ile bitirdiğinizde diğer karakterin B senaryosunun da kilidini açmış oluyorsunuz. Yani Leon ile A senaryosunu bitirirseniz Claire karakterinin B senaryosu açılmış oluyor. Aynı şekilde Claire A senaryosunu bitirdiğinizde de leon B senaryosuna ulaşıyorsunuz. Böylelikle olayları diğer karakterin gözünden farklı bir şekilde ele almış oluyorsunuz. Yani Leon'un A senaryosunda Claire nerede bulunuyor ya da ne yapıyorsa, Claire'in B senaryosuna başladığınızda buna tanıklık ediyor ve olaylara farklı bir pencereden bakmış oluyoruz. Bu durum hem olayları farklı bir şekilde izlemenize ve yeni karakterler ile karşılaşmanıza olanak sağlıyor, hem de oynanış süresini arttırıyor.

Oynanış süresi demişken hem bu durumdan hem de zorluk modlarından da bahsedelim. Oyun eğer tek senaryo üzerinden ele alacak olursanız gerçekten kısa. yani benim gibi etrafı araştırarak ve çok yavaş bir şekilde ilerleseniz bile 6 ile 8 saat arasında bitirmeniz mümkün. Biraz daha hızlı davranırsanız bu süre 5 saatin altına bile düşebilir. Ek senaryolar ya da zorluk modları bu süreyi tabi ki uzatacaktır ama genel ortalama alacak olursak oyunun tek senaryoda 7 saatte bittiğini söyleyebiliriz.
Zorluk modlarına baktığımızda ise bizi 3 farklı kategori karşılıyor. Assisted modunu seçtiğinizde aim assist özelliği açık olarak geliyor. Yani hedef aldığınızda zombilere doğru otomatik bir kilitlenme durumu söz konusu. Kolay olarak da nitelendirebileceğimiz bu modu seçerseniz canınız yavaş yavaş doluyor ve daha etkisiz düşmanlar ile karşılaşıyorsunuz. Standart zorluk modunu normal olarak ele alabiliriz. Hardcore modunda ise farklı bir durum söz konusu. Bu modu seçtiğinizde kayıt işlemini sadece mürekkep bularak yapabiliyorsunuz. Ink Ribbon adındaki bu mürekkepler sınırlı sayıda bulunuyor ve bu durum oyunun gerilimini de arttırmış oluyor. yani hiç kaydetmediyseniz oyunun en başına dönme olasılığınız bulunmakta. Bu modu seçtiğinizde ayrıca daha zorlu düşmanların sizi beklediğini de söylemeliyim. keşke Standart zorluk modunda ribbon ile kayıt alabileceğimiz bir ara zorluğa da yer verilseymiş. Zorluk modlarını uzun uzun anlatmamın sebebi ise burada ve zombilerde yaşanabilecek bazı dengesizlikler.



Oyunda tabi ki alternatif kostümler, sanatsal çalışmalar ve buna benzer ekstralar bulunuyor.
Eğer oyunun demosunu oynadıysanız zombilerdeki dengesizliği fark etmiş olmalısınız. Bu durum zor modu seçtiğinizde iyice ayyuka çıkıyor. gerektiği gibi 2 ısırıkta ölüyorsunuz ama zaten düşman dengesi sağlanamayan zombiler, bu oyun modunda çok daha çekilmez olabiliyor. her iki zorluk modunda bile pompalı ile kafasını patlatamadığınız ya da script ile oluşturulduğu için ne yaparsanız yapın, müdahale edemediğiniz zombiler mevcut. Bunun içerisine oyunda karşılaştığınız buglar ve kapı problemi de girince bazı anlarda sinir katsayınız yükselebiliyor. Normalde bazı kapılardan geçen zombiler, doğaları gereği bazen oldukları yerde ya da kapı arkasında dolanabiliyor. Bu gibi durumlarda ne yaparsanız yapın, zombilerin gerdanınıza bir öpücük kondurmasından kurtulamıyorsunuz. Yeri gelmişken kapı camlarından zombilere müdahale edemediğinizi de hatırlatayım.
Tabi bu saydığım eksikler oynanışın ya da zombilerin kötü olduğu konusunu aklınıza getirmesin. Aksine şimdiye kadar gördüğünüz en güzel (güzel derken?) zombilerin bu oyunda olduğunu söyleyebilirim. Uzuvları kopan, hatta yeri geldiğinde paramparça olan zombilerden bahsediyorum. Hem silahlarınızla hem de bıçağınızla yapabildiğiniz bu parçalanma hissi, oyunun vahşet ve aksiyon seviyesini de üst kademeye çıkarmış. Zombilerin o dar koridorlarda salınarak size doğru gelmesi ya da buldukları başka bir cesedi nasiplenmelerini gördükçe, zombi istilasının neden olabileceği tüm sahneleri aklınızda canlandırmaya başlıyorsunuz. Hele hele en çaresiz anlarınızda bile sıktığınız bir merminin adrese teslim oluşu, sizin de adrenalin seviyenizi yukarı doğru çıkartıyor. Zaten oyundaki bu korku, kan ve vahşet unsuru çok fazla olduğundan Resident Evil 2'de 18 yaş sınırı da bulunmakta.
''Mermi sıkıntısı oyunun en güzel ve kilit noktalarından birisi. Bu nedenle her merminin hesabını yapmanızda fayda var.''
Capcom bu oyuna birçok yenilik eklemiş olsa da tıpkı Resident Evil 7'de olduğu gibi daha serinin eleştirilen oyunlarında kullandığı birçok dinamikten de kaçınmış. Yani eskiden olduğu gibi karakter ile özdeşleşebileceğiniz ya da çaresiz bir durumda harbiden çığlıklar atabileceğiniz bir oyundan bahsediyorum. Hayranlarının haklı olarak bir türlü kabul etmediği hızlı oynanış, amerikan filmlerinden fırlayan aksiyon sahneleri, döner tekmeler ya da Michael Bay'ın çekmiş olduğu büyük patlamalardan mümkün olduğunca kaçınılmış. Doğal olarak daha oturaklı bir Resident Evil oyunu var karşımızda.


Resident Evil 2'nin en başarılı olduğu noktalardan birisi de şüphesiz atmosferi. Orjinal oyunu oynadığınızda hayal gücünüzde nasıl canlandırdıysanız, Remake versiyonunda da hayalinizdekine benzer sahneler ile karşılaşıyorsunuz. Puslu ve karanlık koridorlar, camdan içeri süzülen rüzgar ve yağmur, her köşe başında duyacağınız o ürpertici gıcırtılar... Oyunda bunlara benzer olan ve atmosferi tamamlayıcı birçok unsur bulunmakta. yeri gelmişken hem karakter seslendirmelerinin hem de ses efektlerinin gayet başarılı olduklarını söylemeliyim. Özellikle atmosfer sesleri oyunun her anında diken üzerinde olmanızı sağlıyor.
Resident Evil 2 bir Remake olmasına karşın alıştığımız yeniden yapımların çok üzerinde bir oyun. Hatta oyunun alıştığımız Remake yapımlara bir tokat niteliğinde olduğunu da gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Mekan tasarımları anlamında özüne mümkün olduğu kadar sadık kalmaya çalışan yapım, grafiksel anlamda ise adeta çağ atlamış bir yapıya sahip. Az önce de saydığım atmosfer olguları, oyunun grafikleriyle o kadar iyi bir bütünlük sağlamış ki, oyundaki her köşe bucağı ve detayı incelemek istiyorsunuz. Zaten paldır küldür koşarsanız ve bu güzellikleri hızlıca arkanızda bırakırsanız oyuna da çok yazık etmiş olursunuz.

 
Üst